/ Συνεντεύξεις


30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

Να μην πέσουμε στην παγίδα της Μastero-λαγνείας


ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΕΤΣΟΒΙΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στην Αθήνα, τη δύσκολη εποχή της ακμής του ευρωπαϊκού φασισμού.

ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ: Για τη διαφύλαξη της ανεκτίμητης δημοκρατικής αξίας ορισμένων δημόσιων αγαθών, με πρώτιστο την Παιδεία.

ΗΡΕΜΕΙ: Διαπιστώνοντας ότι και η νέα γενιά επαναστατεί και αγωνίζεται για τα ιδανικά της.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ: Ότι η κοινωνική πρόοδος στηρίζεται στο δημόσιο ήθος, την πολλή δουλειά και τη σεμνή παρουσία της ατομικής ασημαντότητάς μας.

ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Από τα ήθη και τις επιλογές των απλών ανθρώπων του καθημερινού μόχθου.

Ο κ. Θ. Ξανθόπουλος είχε παραιτηθεί από τη θέση του πρύτανη του Πολυτεχνείου, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για τα ΤΕΙ. Επανεξελέγη στη θέση του με ποσοστό 80%. Η κοινότητα του Πολυτεχνείου επικρότησε την έντονη αντίδρασή του στην υπόθεση της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ. Δηλώνει ότι θα υπάρξουν προσφυγές στη Δικαιοσύνη και πως η υπόθεση δεν τελείωσε. Τονίζει, τέλος, ότι θα μπορούσε να είναι διαδηλωτής, για ορισμένα από τα ζητούμενα, εναντίον της παγκοσμιοποίησης στη Γένοβα.

ΕΡ.: Επανεκλογή με ποσοστό 80% σε περίοδο κρίσης. Μήνυμα;
ΑΠ.: Το Πολυτεχνείο δεν ψήφισε πρόσωπα. Τίμησε την ιστορία του και απέδειξε ότι ζει και συνεχίζει να αγωνίζεται για ουσιαστική Παιδεία και Δημοκρατία χωρίς μεγάλα αφεντικά.

ΕΡ.: Γιατί επιμείνατε ­ μόνος τελικά ­ στην παραίτηση;
ΑΠ.: Για να αναδειχθεί το μέγεθος του ευτελισμού της Ανώτατης Παιδείας και να κριθούν οι ενέργειές μας και η πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί την επόμενη διετία.

ΕΡ.: Θα συνεχίσετε τον αγώνα εναντίον της ανωτατοποίησης;
ΑΠ.: Ο αγώνας γίνεται υπέρ της ουσιαστικής ανωτατοποίησης των ΤΕΙ. Η ψευτοανωτατοποίηση ευτελίζει την έννοια της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

ΕΡ.: Θα έχουμε δικαστικές εμπλοκές;
ΑΠ.: Ο νόμος πάσχει συνταγματικά. Είναι καθήκον μας να προσβληθεί με τα νόμιμα μέσα.

ΕΡ.: Το Πολυτεχνείο συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Κινδυνεύει από τα ΤΕΙ;
ΑΠ.: Ασφαλώς δεν κινδυνεύει και θα μπορούσε, εγωιστικά, να αδιαφορήσει. Ευτυχώς αποδεικνύεται ότι διδάσκοντες, φοιτητές και προσωπικό διατηρούν την κοινωνική ευαισθησία τους.

ΕΡ.: Αξιολόγηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σημαίνει...
ΑΠ.: Τον απαραίτητο ανοσοποιητικό μηχανισμό με στόχο τη διαφύλαξη της ποιότητας σπουδών και έρευνας.

ΕΡ.: Τι δεν θα θέλατε να συμβεί κατά την αξιολόγηση;
ΑΠ.: Δεν θα επιτρέψουμε να εκτραπούν τα Πανεπιστήμια από την αποστολή τους προς εξυπηρέτηση κερδοσκοπικών επιδιώξεων διαφόρων κέντρων εξουσίας.

ΕΡ.: Προβλέπετε να διατηρούνται «υψηλοί τόνοι» στη διαμάχη;
ΑΠ.: Είναι μοιραίο να διατηρηθούν, εφόσον το υπουργείο δεν αναστέλλει την εφαρμογή του νόμου.

ΕΡ.: Συμφωνίες Μπολόνια και Πράγας. Πού οδηγούν;
ΑΠ.: Στη φτηνή μαζική εκπαίδευση ενός οιονεί πανεπιστημιακού επιπέδου.

ΕΡ.: Το Μaster θα είναι αύριο ό,τι το πτυχίο σήμερα;
ΑΠ.: Τα πτυχία μας είναι ισότιμα ή αγγίζουν το επίπεδο του Μaster. Δεν υπάρχει λόγος να πέσουμε στην παγίδα μιας ανόητης Μastero-λαγνείας.

ΕΡ.: Γίνεται να κάνουμε ό,τι εμείς νομίζουμε στην εκπαίδευση σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό περιβάλλον;
ΑΠ.: Είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρούμε όπως επιβάλλεται από τον διεθνή επιστημονικό ανταγωνισμό.

ΕΡ.: Κοινά ευρωπαϊκά πτυχία;
ΑΠ.: Πιστεύει κανείς σοβαρός άνθρωπος ότι υπάρχουν κοινά αμερικανικά ή ιαπωνικά πτυχία;

ΕΡ.: Φοιτητικές καταλήψεις...
ΑΠ.: Ακραία μορφή κινητοποιήσεων.

ΕΡ.: Και η εξεταστική που χάθηκε;
ΑΠ.: Τίμημα των κινητοποιήσεων που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.

ΕΡ.: Τα Πανεπιστήμιά παράγουν ανέργους σε πολλούς τομείς;
ΑΠ.: Το θέμα της ανεργίας πρέπει να εξετάζεται σε κλίμακα μεγαλύτερη της δεκαετίας, επειδή οι άνεργοι του χθες είναι συχνά οι περιζήτητοι του αύριο.

ΕΡ.: Ακαδημαϊκός ρόλος ΑΕΙ ­ ανάγκη προσαρμογής της γνώσης στη ζήτηση. Χρυσή τομή;
ΑΠ.: Οι ρηχές γνώσεις απαξιώνονται ταχύτατα. Η χρυσή τομή βρίσκεται στις γερά θεμελιωμένες γνώσεις του ευρύτερου δυνατού φάσματος.

ΕΡ.: Η παγκοσμιοποίηση αφορά στην Παιδεία;
ΑΠ.: Η Παιδεία παραμένει από τα τελευταία οχυρά αντίστασης στην παγκοσμιοποίηση με τους κανόνες κερδώου Ερμή.

ΕΡ.: Θα μπορούσατε να είστε διαδηλωτής στη Γένοβα;
ΑΠ.: Ορισμένα αιτήματα των διαδηλωτών με βρίσκουν σύμφωνο. Μετά άλλη μία βόλτα στις φτωχογειτονιές της χώρας και άλλη μία συνάντηση με φοιτητή - αρχιτέκτονα που καλύπτει νυκτερινή βάρδια ταξιτζή, είμαι βέβαιος ότι παρά την ηλικία μου θα μπορούσα.

ΕΡ.: Ελέχθη ότι η «κόντρα» αφορούσε συντεχνιακά ζητήματα μηχανικών και ΤΕΕ. Τι απαντάτε;
ΑΠ.: Λάσπη.

ΕΡ.: Τι θα λέγατε σε ένα ανεπίσημο γεύμα στον κ. Π. Ευθυμίου;
ΑΠ.: Δεν είναι ποτέ αργά για να ακούσει ένας υπουργός την άποψη ενός έμπειρου δασκάλου.

 

ΤΑ ΝΕΑ, 27-06-2001, Σελ.: N10, Κωδικός άρθρου: A17074N101
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17074&m=N10&aa=1